Így marketingezz hatékonyan lakberendezőként 2025-ben

online marketing lakberendezoknek
Tartalomjegyzék
    Add a header to begin generating the table of contents
    Scroll to Top

    Rengeteg időt és energiát fektetsz a lakberendezésbe, de az ügyfélszerzés mégis nehézkesen megy?

    Ha már próbálkoztál marketinggel, de úgy érzed, hogy az nem elég hatékony, nem jön elég megkeresés, és még ‘idő milliomos’ sem vagy, ami miatt gyors eredményekre van szükséged, akkor ez a cikk neked szól. 

    Lakberendezőként a tehetséged és a kreativitásod az egyik legnagyobb erősséged, de ha nem tudsz elég ügyfelet szerezni, akkor nehéz lesz igazán kiteljesedni.

    Az online marketing világában nem kell vagyonokat költened ahhoz, hogy elérd a célközönségedet és megtöltsd a naptáradat időpontokkal.

    Bár tudom, hogy szolgáltatóként az idődet (és persze a szaktudásodat) értékesíted, és az előbbi bizony korlátozottan áll rendelkezésre, de a cikkben bemutatott online marketing tippek nem igényelnek tőled hatalmas idő ráfordítást, az eredmény viszont szemmel látható lesz. 

    Ebben a cikkben olyan költséghatékony, mégis hatásos marketing tippeket találsz, amelyek segítenek abban, hogy több ügyfelet szerezz és növeld a lakberendezéssel vagy belsőépítészettel foglalkozó vállalkozásod sikerét – mindezt a lehető legkönnyebben megvalósítható módon.

    weboldal keszites tippek lakberendezoknek

    1. Legyen egy weboldalad – kezdetnek elég ha egyszerű, de legyen profi

    Kezdem rögtön a legfontosabbal, mert tudom, hogy nincsen sok szabadidőd, ezért ha a cikkből csak ez az egyetlen pont ragad meg neked, akkor már volt értelme ezt megírnom! 

    És azt is tudom, hogy egyből mély vízbe ugrottunk, de kérlek maradj még velem…

    Tehát: a weboldalad a digitális névjegykártyád. 

    Ha nincs még honlapod, itt az ideje létrehozni egyet, mert a legtöbb versenytársadnak viszont van, ezért rengeteg fizetőképes ügyfelet csap le a kezedről. 

    Mondhatnám azt a közhelyt is – amiben van igazság -, hogy ‘ha nincs a vállalkozásodnak weboldala, akkor az nem is létezik’, viszont ez nem teljesen igaz. 

    Dolgoztam olyan belsőépítésszel, aki 20+ éven át ügyfél ajánlásokból élt, viszont eljött az a pont, hogy ezek az ajánlások kiapadtak, és bizonytalanná vált a megélhetése.

    Emiatt az online jelenléted alfája és omegája a weboldalad. 

    Első körben nem muszáj drága fejlesztőt vagy szakértőt felbérelned, mert ma már olyan platformokkal, mint a Wix vagy a WordPress, te magad is elkészítheted a saját kezdő weboldaladat. 

    Ez minőségben valószínűleg nem fogja felvenni a harcot a piacodon lévő többi olyan lakberendezővel, akiknek szakértő készítette a weblapját, de kezdetnek megteszi, és néhány óra ráfordítás alatt már kész weboldalad is lehet.

    A lényeg, hogy az oldalad tükrözze a stílusodat és szakmai hozzáértésedet.

    • Portfólió: Tölts fel képeket a munkáidról! Az „előtte-utána” fotók különösen hatásosak.

     

    • Esettanulmányok: Extrán jó, ha egy-egy munkádról bővebben beszámolsz, ez növeli a szakértői státuszodat, valamint bizalmat épít a leendőbeli megbízóddal

     

    • Rólam szekció: Írj magadról pár sort – miért lettél lakberendező, mi motivál téged? Az emberek szeretnek személyes történetekhez kapcsolódni.

     

    • Kapcsolatfelvétel: Tegyél ki egy könnyen kitölthető űrlapot vagy közvetlen elérhetőséget, telefonszámot! Ne felejtsd el feltüntetni a közösségi média profiljaidat se.

     

    • Blogolás: Ha van időd, írj rövid cikkeket lakberendezési tippekről vagy trendekről. Ez nemcsak szakértőként pozícionál téged, hanem segít abban is, hogy jobban rádtaláljanak a keresőkben.

     

    Azonban ha nincsen időd a weboldalkészítéssel foglalkozni, viszont égető szükségességét érzed egy profi weboldalnak rövid időn belül, akkor keress meg.

    social media lakberendezoknek

    2. Használd ki a social mediát - de ne ész nélkül!

    Lakberendezőként vizuális tartalommal dolgozol – mégis mi lehetne jobb hely arra, hogy megmutasd a gyönyörű munkádat, mint az Instagram vagy a Facebook? 

    Az, hogy néhány munkádat bemutasd igényesen kiválasztott előtte-közben-utána képekkel, valamint egy szépen tagolt szöveget emojikkal színezve közzétegyél…

    kapaszkodj meg…

    0 Ft-ba kerül, mégis akár több száz szempár láthatja a munkádat. 

    A nagy számok törvénye alapján, minél több emberhez jut el a neved és a munkád, úgy előbb vagy utóbb rád fog találni a fizetőképes megbízó is.

    Hozok néhány poszt ötletet, amit bátran próbálj ki:

    • „Előtte-utána” poszt – Egy látványos átalakítás képekben elmesélve

    • Kérdésfeltevés poszt – pl. „Melyik helyiséget alakítanád át először?” – ezzel tudsz interakciót építeni

    • Folyamatban lévő projekt: Csekkolj be rendszeresen egy-egy folyamatban lévő projektről képekkel, videóval vagy akár szövegesen is

    • „Kulisszatitkok” poszt – Fotó rólad munka közben, személyes megközelítésben. Itt jó, ha látnak téged is, mint egy hús-vér embert a vállalkozásod mögött, hiszen emberek vagyunk, és az ember emberhez kapcsolódik. 

    • „Kvíz” vagy „Szavazás” poszt – pl. „Melyik stílus áll hozzád közelebb?”

    • „Mielőtt elkezdtem…” poszt – Személyes történet a kezdetekről.

    • Inspirációs montázs poszt – Különböző stílusú szobák képei összehasonlítva, a véleményeddel leírva

    • Együttműködés promóciója – Közös projekt bemutatása egy partnereddel

    Most viszont kicsit lassítsunk le, mert ez sajnos nem ennyire fekete vagy fehér: ha elkezdesz vadul posztokat gyártani és közzétenni, sajnos akkor sem garantált, hogy beesik a legszebb álmaidban elképzelt több milliós projekt. 

    5 éve foglalkozok online marketinggel, és ebből 1,5 éve aktívan dolgozok együtt lakberendezővel, aki korábban használt social mediat.

    A személyes tapasztalatomból el kell mondanom, hogy a social mediaból általánosságban sajnos komolytalanabb érdeklődők érkezhetnek, akik előfordulhat, hogy csak az idődet rabolják a ‘pár perces’ telefonhívásokkal, üzenetváltásokkal, akár rövid konzultációkkal.

    De miért van ez?

    Röviden: aki pörgeti az Instát vagy Facebook-ot, az szórakozni, kapcsolódni akar az ismerőseivel, vagy csak vicces videókat, képeket akar nézni.

    Általában nem az jár az emberek fejében, hogy ‘hogyan vágjak bele a lakásfelújításba’ vagy ‘az új nappalinak hogyan kellene kinézni’ – lakberendezési példánál maradva.

    Tehát a célközönséged nem 'vásárló mód'-ban van.

    Viszont ha meglátja a tartalmadat vagy hirdetésedet, és az éppen releváns számára, akkor megragadhatod a figyelmét, és felveheti veled a kapcsolatot, ám ez alacsonyabb minőségű érdeklődést szülhet, mint például a Google hirdetés, hiszen nem aktívan keresi a megoldást a problémájára (erre visszatérünk később).

    A kapcsolatfelvételt követően kérdezni fog tőled, akár hívást szeretne, vagy akár még ajánlatot is kér, aztán pedig köddé válik (ez persze nem csak a social mediaból érkező megkereséseknél van így, viszont én ezt tapasztaltam inkább). 

    Összességében az emberek social mediát pörgetve általánosságban nem megoldást keresnek a problémáikra, hanem kikapcsolódni szeretnének.

    A tartalmaidat vagy rengetegszer kell látniuk, vagy nagyon érdekesnek és látványosnak kell lennie, hogy átlépd az ingerküszöbüket (ami egyébként nem lehetetlen), és erősen érdeklődjenek a szolgáltatásod iránt.

     

    Na de akkor itt mi a lényeg?

     

    A social media lakberendezőként mindenképpen legyen meg: legyen egy jól felépített oldalad az elérhetőségeddel, fotóiddal, posztolj a munkáidról rendszeresen és legyél aktív, amennyire tudsz, mert ez a mai világban alap. 

    Akár még hirdess is Facebook-on, ha ez belefér neked, de véleményem szerint ne innen várd a megrendeléseidnek nagy részét!

    google hirdetesek lakberendezoknek

    3. Google hirdetések - a minőségi érdeklődők csatornája

    Rögtön vissza is utalok az előző pontra, hiszen a Facebookkal és Instagrammal ellentétben a Google-ben már magasabb minőségű érdeklődők találhatnak rád. 

    A Google Ads egyik legnagyobb előnye, hogy olyan embereket érsz el vele, akik már aktívan keresnek lakberendezési szolgáltatásokat

    Ez azt jelenti, hogy van bennük egy konkrét vásárlási szándék, míg a közösségi médiában az emberek általában kikapcsolódni szeretnének. 

    Emiatt a Google hirdetéseid sokkal nagyobb eséllyel hozhatnak komoly, fizetőképes ügyfeleket. 

    Ehhez azonban még egy feltétel szükséges: egy jó weboldal. A Google hirdetésből egyenesen a weboldaladra kerülnek a látogatók, akik ott aztán fel tudják veled venni a kapcsolatot. 

    Ezért ha Google hirdetésben gondolkodsz, akkor a weboldalat is érdemes felturbóznod, főleg ha egyelőre magadnak csináltál egy kezdeti honlapot. 

    Ha nem így teszel, akkor sajnos nagy eséllyel csak pénzkidobás lesz, hiszen önmagában a Google hirdetés – az esetek 99%-ában – nem adja el a szolgáltatásodat.

    Ehhez szükség van egy jól felépített weboldalra is, ahol többet megtudhatnak rólad, a munkáidról, és könnyedén felvehetik veled a kapcsolatot.

    A Google hirdetés tehát csak a figyelemfelkeltésre alkalmas, az értékesítést a weboldaladnak kell elvégeznie.

    Miért jobb a Google Ads, mint a social media hirdetések?

    1. Magas vásárlási szándék: A Google Ads olyan embereket céloz meg, akik már keresnek lakberendezési szolgáltatásokat (pl. „lakberendező nappali átalakításra”). Ezzel szemben a social media hirdetések gyakran csak érdeklődést keltenek olyanokban, akik nem feltétlenül akarnak azonnal megbízni.
    2. Azonnali eredmények: A Google Ads segítségével már aznap érkezhetnek érdeklődők, amikor a kampány elindul (tapasztalatom szerint gyorsabb a hirdetési algoritmus tanulása)
    3. Pontos célzás: A kulcsszó-alapú hirdetések lehetővé teszik, hogy pontosan azokat érd el, akiknek szükségük van rád – például ügyfeleket egy adott városban.
    4. Mérhető eredmények: A Google Ads részletes adatokat ad arról, hogy hányan kattintottak a hirdetésedre és hány érdeklődőt szereztél, amit további mérésekkel is lehet pontosítani.

    Összességében a Google Ads segítségével hatékonyabban érheted el azokat a lakberendezési ügyfeleket, akik valóban készek igénybe venni a szolgáltatásaidat – mindezt célzottan és mérhető módon teheted.

    hirdess okosan lakberendezokent

    4. Hirdess okosan – kis pénzből is lehet nagyot nyerni

    Ebben a pontban összefoglalom az előző két témát, a Google és Facebook hirdetéseket az anyagiak oldaláról is.

    Nem kell több százezer forintot költened hirdetésekre ahhoz, hogy eredményeket érj el. 

    Kezdj kicsiben, aztán skálázz, növekedj.

    Tanácsok a hirdetés indításhoz:

    • Facebook és Instagram hirdetések: Készíts célzott hirdetéseket azoknak az embereknek, akik érdeklődnek lakberendezés vagy lakásfelújítás iránt (pl. 25–45 éves nők egy adott városban).
    • Google Ads: Használj helyi kulcsszavakat (pl. „lakberendező Szeged”), hogy azok találjanak rád, akik aktívan keresnek szakembert ebben a városban.

     

    Tipp: Kezdj havi 50–60 ezer forintos kerettel, teszteld a különböző hirdetéseket, majd fektess többet abba, ami működik!

     

    Még egy tipp: Ha bizonytalan vagy, akkor keress inkább egy szakembert, aki kezeli neked a hirdetéseket, így jó eséllyel nem fogod elégetni a pénzed.

    kapcsolatepites lakberendezokkel

    5. Építs kapcsolatokat helyi vállalkozásokkal, legyél partner!

    Ne feledd: nem kell mindent egyedül csinálnod! A helyi vállalkozásokkal való együttműködés remek módja annak, hogy bővítsd az ügyfélkörödet.

     

    • Beszélj helyi bútorboltokkal vagy dekorációs üzletekkel – ajánlj fel nekik kedvezményes tanácsadást ügyfeleik számára.

     

    • Dolgozz együtt ingatlanügynökökkel! Az új otthonba költözők gyakran keresnek lakberendezési tanácsadót, lakberendezővel.

     

    • Vedd fel a kapcsolatot generálkivitelezőkkel vagy asztalosokkal, sok esetben lesztek win-win szituációban egy-egy munka esetében.

     

    Ezek az együttműködések kölcsönösen előnyösek lehetnek – te új ügyfeleket szerzel, ők pedig extra értéket nyújtanak a vásárlóiknak, ezáltal több munkát tudnak elvállalni. 

    google terkep

    6. Tedd magad láthatóvá a Google Térképen

    A Google Cégem (Google Business Profile) ingyenes és rendkívül hatékony eszköz arra, hogy a hozzád közeli ügyfelek megtaláljanak téged.

     

    • Töltsd ki részletesen a profilodat: adj meg pontos címet (ha van irodád), telefonszámot és nyitvatartást.

     

    • Tölts fel képeket a projektjeidről (minél többet).

     

    • Gyűjts véleményeket korábbi ügyfeleidtől – ezek nagyban növelik a hitelességedet.

     

    • Amint lehet írj ide is bejegyzést, mintha blogolnál a weboldaladon vagy Facebookra posztolnál. A frissen tartott profilt a Google magasabb helyezésekkel jutalmazza a keresőben, így az érdeklődők könnyebben rád találhatnak.

     

    Ha ezeket betartod, akkor ha valaki hasonlóan keres lakberendezőt a Google-ben, mint „lakberendező [város neve]”, jó eséllyel elöl leszel a találatok között.

    video felvetel lakberendezokent

    7. Mutasd meg magad videós formában

    A videós tartalom ma már szinte kötelező elem az online marketingben. Az emberek imádják látni a folyamatokat és azt is, hogy ki áll egy márka mögött.

    Hiszen ahogy már azt írtam: ember emberhez kapcsolódik. 

     

    Tudtad? Ha egy reklám – legyen az óriásplakát, Facebook poszt vagy YouTube hirdetés – tartalmaz emberi arcot és érzelmeket, akkor annak a reklámnak sokkal nagyobb figyelemfelkeltő ereje van. 

     

    • Készíts rövid videókat arról, hogyan dolgozol (pl. „Így alakítottam át ezt a nappalit” vagy ‘így nyertünk extra 3 négyzetmétert egy belpesti lakásban”

     

    • Ossz meg tippeket TikTokon vagy YouTube-on (pl. „3 egyszerű dekorációs ötlet kis terekhez”).

     

    • Használj egyszerű szerkesztőprogramokat (pl. Canva vagy CapCut), hogy gyorsan elkészíthesd ezeket a tartalmakat.

     

    Tipp: Nem kell profi felszerelés és utómunka sem! Egy jó okostelefon kamerája bőven elég ahhoz, hogy elkezdj videózni, és alapvető videóvágással már csodát tehetsz! 

    ertekelesek

    8. Gyűjts véleményeket és mutasd meg őket

    Az egyik legfontosabbat hagytam a végére. 

     

    Hallottál már a csorda effektusról? 

    A csorda-effektus a marketing és értékesítés értelmezésében alapvetően arra épít, hogy „ha mindenki ezt csinálja, akkor biztos jó”.

     

    Az ügyfelektől származó értékelések és visszajelzések pedig pont ezt a hatás érik el azokban az emberekben, akik egy döntésen vacilálnak. 

     

    Ha az aktív ‘megoldás keresésben’ lévő érdeklődő azt látja, hogy neked sok pozitív, hiteles visszajelzésed van már a korábbi vagy meglévő ügyfeleidtől, akkor segítesz nekik átbillenni a döntés meghozatalakor. 

     

    Ha az emberek azt látják, hogy veled sokan meg voltak elégedve, akkor feltételezik magukban, hogy ők is meg lesznek veled elégedve. 

     

    Na de ácsi! 

     

    Most azt gondolhatod, hogy ‘de tuti sokan kamu visszajelzéseket írnak, miért ne csinálhatnám meg én is ezt?’ 

     

    Meg lehet, hogy valaki ezt csinálja, de ez kifejezetten etikátlan, és a nap végén úgyis kiderül, ha valaki kókler és a neten azt állítja magáról, hogy ő a lakberendezők ásza.

     

    Szívből ajánlom, hogy ne kitalált értékeléseket használj, hanem hús-vér emberektől származó gondolatokat ossz meg az oldaladon.

     

    Erre pedig számos lehetőséged van: 

     

    • Kérd meg ügyfeleidet, hogy írjanak véleményt Google-ra vagy Facebookra.
    • Ha nem tudsz visszajelzést kérni, akkor használj előtte-utána képeket referenciaként – ezek vizuálisan is meggyőzőek
    • Emeld ki ezeket véleményeket weboldaladon vagy közösségi média posztjaidban.



    Pro tipp: Ha valaki nagyon elégedett volt veled, kérdezd meg bátran azt is, hogy ajánlana-e téged barátainak vagy ismerőseinek. 

    lakberendezesi ajanlat

    9. Kell egy ütős AJÁNLAT

    Az ajánlatodnak olyannak kell lenni, amit TE ingyen vagy ajándékba tudsz adni az érdeklődőnek, de azért ne menjen rá a gatyád.

    Milyen lehet egy meggyőző ajánlat?

    • Ingyenes első konzultáció: Ajánlj fel egy 30 perces online vagy személyes konzultációt, ahol az érdeklődők megoszthatják veled elképzeléseiket, és te javaslatokat adhatsz nekik.
    • Bevezető kedvezmény: Adj 10-20% kedvezményt az első 5 db projekt árából új ügyfelek számára – ebbe bele van építve a szűkösség is, ami jobban sürgethti őket a kapcsolatfelvételre.
    • Ajándék a megrendelés mellé: Például a teljeskörű lakberendezési tervezés mellé kap egy személyre szabott dekorációs ötletgyűjteményt. 

    Miért működik ez?

    Egy ilyen ajánlat csökkenti az ügyfél kockázatérzetét, miközben lehetőséget ad neked arra, hogy bizonyítsd a szakértelmedet. Az ingyenes konzultáció például nemcsak bizalmat épít, hanem lehetőséget teremt arra is, hogy jobban megértsd az ügyfél igényeit és bemutasd, hogyan tudsz neki segíteni.

    Hol hirdesd meg az ütős ajánlatodat?

    • Weboldalad főoldalán vagy egy külön „Ajánlatok” oldalon.
    • Közösségi média platformjaidon (Instagram posztokban, Facebook hirdetésekben)
    • E-mail kampányokban azoknak, akik már letöltötték a csali dokumentumodat
    • Helyi csoportokban vagy fórumokon
    • Google hirdetés címsorában

    Egy jól megfogalmazott ajánlat nemcsak új ügyfeleket hozhat neked, hanem hosszútávú kapcsolatokat is építhet. 

    Ne feledd: a cél az, hogy az első találkozás után az érdeklődők belássák, hogy te vagy a legjobb választás számukra!

    Összegzés, konklúzió

    A fenti marketing tippeket alkalmazva szikla szilárd online jelenlétet építhetsz ki a lakberendezési vállalkozásodnak, melynek köszönhetően nem kell többet házalnod a megbízásokért, hiszen sokkal könnyebben megtalálnak téged az érdeklődők.

    5 2 1 1

    Segíthetek?

    Ha nincsen időd és energiád a vállalkozásod vezetése mellett a marketingedet is fejleszteni, akkor keress meg és segítek!